Tien jaar na de decentralisaties in het sociaal domein concludeert Nationale ombudsman Reinier van Zutphen dat ze hebben bijgedragen aan groeiend wantrouwen richting de overheid. Ondanks goede bedoelingen voelen veel mensen zich niet gehoord en missen ze grip op hun leven. ‘De burger haakte niet af maar werd weggeduwd’, aldus de ombudsman.
